Rudolf Leška, Eva Ondřejová.
Bilingvální česko-anglické vydání. / Bilingual czech-english edition.
Učební text vhodný i pro neprávníky plynule vykládá institut práva duševního vlastnictví a práva mediálního, a to včetně mnoha názorných příkladů z právní praxe. Část mediálního práva představuje právní regulaci základních komunikačních kanálů od tisku, televize a rozhlasu k novým médiím a sociálním sítím. Výklad se zaměřuje na odpovědnost jednotlivých médií ale i jednotlivců vytvářejících mediální a reklamní obsah. Text seznamuje také s regulací reklamy, nekalou soutěží a stále významnějším právem na ochranu osobnosti.
The textbook represents the fundamentals of the discipline to the extent acceptable for non-laywers. It counts nevertheless with elementary knowledge of the theory of law and civil law on the side of the reader. The part of text deals with media law including legal regulation of all basic communication channels from the press, television and radio, through new media and social networks. In particular, the focus will be on the responsibility of individual media, as well as individuals and other subjects, which are involved in the creation of media and advertising content. The explanation goes on with getting acquainted with the regulation of advertising, unfair competition and protection of privacy.
136 stran, 1. vydání, 2018 / 136 pages, 1st edition, 2018
ISBN 978-80-7408-173-6